Summa Equity - Digital årsrapport om bærekraftige investeringer

Hvert år gir Summa Equity ut en årsrapport om sine porteføljeselskaper. Vi har tatt det et steg videre og laget en web-vennlig versjon av den.

B2B
Private equity
Digital årsrapport
Summa Equity, 2023 Se digital årsrapport her

Summa EquityDigital årsrapport

Etter å ha laget en ny nettside for Summa Equity, fortsatte vi med deres årsrapport. Tidligere designet de en trykket versjon og en tilgjengelig PDF. Nå tok vi det et steg videre og laget en fullverdig digital årsrapport.

Dette gir en rekke fordeler, som mulighet for video, animasjoner, dynamiske diagrammer og andre interaktive elementer. I tillegg er rapporten indeksert av Google, og de kan dele kapitler eller undersider i sosiale medier.

For å skape en kobling mellom printversjonen og den digitale årsrapporten, benyttet vi et felles designsystem samt integrasjon av QR-koder fra print til web.

Og sist, men ikke minst: Nå kan de endre innholdet i rapporten helt frem til lansering.

Vi har bidratt med UX, design og utvikling. Innholdet i rapporten hentes fra Craft CMS.

Se digital årsrapport her

Vi er ekstremt fornøyd med hjelpen vi fikk fra Good Morning i prosessen med å utforme og utvikle det visuelle uttrykket av porteføljerapporten vår. Teamet har en dyp forståelse for vårt brand, noe som gjenspeiles i deres kreative og innovative designløsninger. I tillegg er folka bak utrolig hyggelige å jobbe med. Vi er veldig stolte av resultatet, og gleder oss til å begynne arbeidet med neste års rapport.

Helene Varming, Brand & Communication Associate

Sider designet og lagt til CMS

Innholdsmoduler

Interaktive grafer og diagrammer

En digital årsrapport bør reflektere merkevarens designprinsipper, men det gir også rom for å utfordre layouten og presentasjonsmåten av innholdet.

En digital årsrapport inneholder mye tekst. Derfor har vi designet en layout som gjør teksten lettere og mer interessant å lese enn en vanlig artikkel på web.

Interaktive grafer og diagrammer understreker hvorfor en digital årsrapport bør være en prioritet.

For å skille kapitlene fra hverandre, har vi brukt en forskjellig fargepalett for hvert kapittel.

Vi bruker både vertikal og horisontal orientering: Kapitlene er organisert på Y-aksen, mens innholdet innen hvert kapittel utfolder seg langs X-aksen.

Da vi utviklet nettsiden til Summa Equity, definerte vi et designsystem. Dette forenkler designprosessen for en digital årsrapport betraktelig.

Hvert kapittel og hver underside har en egen URL som er indeksert av Google og kan deles på sosiale medier.

Når innhold, struktur og layout først er etablert, kan disse elementene enkelt gjenbrukes i påfølgende år.

Har du lyst til å vite mer om prosjektet, eller trenger hjelp med deres digitale årsrapport?

Kontakt Eirik

Eirik Fjellaksel

Daglig leder