Fygi - En norsk startup for scan-pay-go

Ny visuell identitet og nettside til Fygi, et selskap som ønsker å endre måten vi shopper på.

Nettside
Startup
B2B
2021

FygiOm prosjektet

Fygi har utviklet en digital løsning der du scanner et produkt med mobilen din, betaler for det, og dermed slipper kø i kassa. Vi har hjulpet dem med visuell identitet, innhold og en flerspråklig nettside.

Til nettsiden har vi hatt ansvar for UX, design, innhold og utvikling, samt implementering i Craft CMS.

Nettsiden støtter flere språk og kunden administrerer selv innholdet via Craft CMS.

Vi har utformet et symbol som fremstår som en symbiose mellom en QR-kode og en strekkode, noe som diskret indikerer Fygis virksomhetsområde.

Basert på en innledende strategiprosess og i tett samarbeid med klienten, har vi også laget en innholdsstruktur og tekst for alle sider. Målet har vært å forklare produktet på en enkel måte og selge det til målgruppen – beslutningstakere i detaljhandelen fra et internasjonalt perspektiv.

Navnet Fygi er tydelig inspirert av begrepet fygitality, som er et uttrykk for når det fysiske og digitale slår seg sammen.

En fargepalett som vekker følelsen av tillit, teknologi og vennlighet.

Gilroy er en moderne sans serif med en geometrisk form som fungerer godt i web, skilting og redaksjonell design.

Appikon for Fygi.

Har du lyst til å vite mer om prosjektet, eller trenger hjelp med deres nettside?

Kontakt Eirik

Eirik Fjellaksel

Daglig leder