Purply - Et klimatiltak har aldri smakt bedre

Med Purply kan du spise som før, men med et svært lavt klimaavtrykk. Vi har bidratt med nettside, innhold og annonsering i sosiale medier.

Nettside
Markedsføring
Matvare

PurplyOm prosjektet

Høsten 2024 ble vi kontaktet av Pronofa, et Fredrikstad-basert selskap som skulle lansere Purply – en helt ny merkevare for en banebrytende ingrediens laget av Ciona. Denne ingrediensen smaker som kjøtt, men har et svært lavt klimaavtrykk på kun 0,22 kg CO₂-eq/kg. Vi har bistått med design og utvikling av nettside, innhold og annonsering i sosiale medier for å gi Purply en sterk digital tilstedeværelse.

Besøk purplyfood.com

kr

CPM på annonsering

Nettsider i Craft CMS

SoMe-plattformer

Vi har levert UX, UI og utvikling av en flerspråklig nettside på engelsk, norsk og svensk, bygget på Craft CMS. Teksten er skrevet av Petter Gulli i samarbeid med kunden.

Selv om bærekraft er det som skiller merkevaren ut, må maten også se fristende ut og smake godt. Derfor var bilder og filmer av matretter en viktig del av prosessen. Heldigvis hadde vi med fotograf Jon Marius Nilsson på photo shoot i Fredrikstad.

Den visuelle identiteten vi mottok kom som en PDF, og en viktig del av jobben vår har vært å bringe den til live. Det innebærer å animere tekst, illustrasjoner, knapper, bilder og bakgrunner, samt integrere filmer på nettsiden.

I tillegg til å utvikle nye nettsider, har vi bidratt med sosiale medier og annonsering – både strategisk arbeid og produksjon av poster og annonser.

Nettsider, digitale tjenester og markedsføring som fungerer. La oss hjelpe deg!

Kontakt Eirik

Eirik Fjellaksel

Daglig leder