Renault – 35 nettsider og ett felles leadssystem

RN Nordic er ny importør av Renault og trengte en digital rigg som kunne presentere både bilene og forhandlerne – og samtidig håndtere leads på en effektiv måte. Det har Good Morning levert.

B2C
B2B
Renault, 2025 Besøk renault.no

Om prosjektetRenault

Vi fikk i oppgave å utvikle en komplett digital løsning for Renault. Det innebar én hovedside for renault.no og egne nettsider for hver enkelt forhandler. Felles for alle sidene er en klar oppgave, å generere leads gjennom inspirerende presentasjon av biler, kampanjer og en bilkonfigurator.

Vi utviklet også et eget leadsystem som samler inn, kategoriserer og distribuerer alle leads videre til riktig forhandler. Hele løsningen er bygget på Craft CMS.

Besøk renault.no

Dette har vært et komplekst prosjekt som var vanskelig å forstå rekkevidden av for de som ikke har vært tett på. Men gjennom solid prosjektledelse, gode innspill og en positiv, optimistisk drive fra teamet hos Good Morning, har vi kommet trygt og sikkert i mål. Vi er veldig glade for å ha dem som partnere og rådgivere, og ser frem til å høste fruktene av det gode arbeidet som er gjort.

Roger Andersen, Head of PR & Marketing i RN Nordic

Hovednettside for merkevaren

Forhandlersider

Felles leadssystem

Vi har jobbet grundig med både brukervennlighet og design for å gjøre det enkelt å finne riktig bil for deg. Målet er at hele kjøpsprosessen skal føles smidig, oversiktlig og inspirerende.

Landingssidene for bilene er helt sentrale. Her kombinerer vi strukturert innhold med dynamiske muligheter for å vise priser, frakt, tilgjengelighet, kampanjer, konfigurator, prøvekjøring og dokumenter. Alt med ett formål, å generere flest mulig relevante leads til forhandlerne. Se eksempel her.

En bilmodell kommer ofte i mange varianter. For at du skal finne riktig bil for deg, til riktig pris, utviklet vi en konfigurator der du velger motor og gir, utstyrsnivå, farge, tilbehør og ekstrautstyr. Deretter sender du dette til en forhandleren for å motta tilbud. Se eksempel her.

En av de største utfordringene i prosjektet var å utvikle en god struktur for hvordan innholdet skulle håndteres og vises. Med mange forhandlere, bilmodeller og kampanjer å holde styr på – og 35 ulike nettsider med delvis ulikt innhold – måtte vi finne en løsning som sikret riktig innhold på rett sted. Det føler vi at vi har lyktes godt med.

Har du lyst til å vite mer om Renault, eller trenger hjelp med deres nettside?

Kontakt Eirik

Eirik Fjellaksel

Daglig leder