Digital strategi

Digital strategi for ambisiøse selskaper som vil vokse på digitale flater

RammeverkFor digital strategi

For å oppnå maksimal effekt må vi se helheten, der alle digitale plattformer spiller hverandre gode. Nettsiden fungerer ofte som grunnmuren og danner fundamentet for kommunikasjon på tvers av ulike plattformer. Derfor har vi utviklet et rammeverk for en digital strategi, spesielt for ambisiøse kunder som ønsker å lykkes digitalt.

Innhold

Nøkkelpunkter i en digital strategi

Innsikt

For å kunne forstå deres produkter og tjenester bedre, må vi lære om dem i detalj. Vi trenger å kjenne til deres unike salgsargumenter (USPs), målgrupper og målsetninger. I tillegg må vi ha tilgang til analyseverktøyene dere allerede benytter.

Digital kundereise

Vi ser på nettsiden som grunnmuren i et effektivt digitalt økosystem, men dette er bare begynnelsen. Hvordan skal vi generere trafikk? Hvilke data og spor etterlater brukerne på nettsiden, og hvordan kan vi senere vise dem innhold de ikke allerede har konsumert? Her utarbeider vi den overordnede digitale kundereisen.

Innsamling av data

Hvilke data er essensielle å samle inn, og hvordan kan vi gjøre dette i samsvar med GDPR? Hvor skal disse dataene lagres, og hvordan kan de brukes for å øke konverteringsraten og lojaliteten blant deres målgruppe og kunder?

Innhold

Vi trenger en strukturert innholdsplan. Hvem skal produsere hva, og hvor ofte? Hvem skal publisere, og hvilke verktøy skal vi bruke? Hvilke temaer skal vi fokusere på, og hvor skal innholdet distribueres? Dette er viktige spørsmål vi må løse.

Valg av kanaler

Hvilke kanaler bør dere prioritere, og hvordan skal dere fremstå på dem? Kan vi produsere videoer og deretter skape "micro content" for å generere enda mer innhold? Hva kreves for å være til stede på Twitter og Instagram, og hva er gevinsten? Hvordan skal vi engasjere målgruppen på LinkedIn? Dette er noen av temaene vi utforsker i denne fasen.

Digital annonsering

De fleste bedrifter har behov for å annonsere på digitale flater. Vi ser på hvordan dere kan utnytte LinkedIn, Meta og Google til å nå ut med riktig budskap til målgruppen, til lavest mulig kostnad.

Kreative konsepter

Hvordan kan dere skille dere ut? Vi har mange års erfaring med å utvikle engasjerende kampanjer og landingssider som resonnerer med målgruppen deres.

Har dere behov for en digital strategi, og ikke vet hvor dere skal starte?

Kontakt Eirik

Eirik Fjellaksel

Daglig leder